"Put your trust in God, and keep your powder dry"
Oliver Cromwell

marți, 16 februarie 2010

aceeasi duminica



Am luat-o pe jos din cartierul Tesano unde se afla hotelul la care stam cu ideea de a fi in jurul orei 15 la stadionul din Accra unde am fost informati ca ar avea loc un meci din campionatul ghanez de fotbal.
Dupa ploaia de azi noapte aerul e doar umed si nu este asa de cald asa ca fiecare pas pe care il facem catre centru nu ne solicita prea tare.
Intram intr-o statie Shell sa cumparam o harta a orasului Accra si surpriza gasim una.
O cumparam si la un loc unde o putem intinde, constatam ca strazile din indexul de strazi nu sunt in intregime trecute pe harta. Asa ca doar strazile din centru si bulevardele principale se pot regasi in index si pe harta.
Trecem pe langa cateva second handuri de motoare si constatam ca oferta este mare si variata iar motoarele sunt in stare destul de buna, ba chiar vedem si doi pe un motor ce bagau pe o roata pe mijlocul bulevardului.

Dupa multe colturi si traversari de strada ne tragem sufletul in cea mai mare biserica catolica din Accra unde si intram pentru o rugaciune.
Ajungem cu o ora inainte de inceperea meciului si surpriza nimeni la stadion, nimeni in jur asa ca am tra concluzia ca cineva juca azi in deplasare.
De acolo mergem sa cautam singurul Irish Pub din Accra care are Guinness la halba.
In Ghana la Kumasi exista fabrica de bere Guinness cfare cam produce cam toata berea pentru Ghana.
O alta surpriza ne asteapta , duminica e inchis asa ca vino mata maine daca vrei sa bei un Guinness.
In zona OSU unde se mai intampla cate ceva in Accra cautam sa vedem daca gasim un alt hotel mai avantajos ca pret si pozitie fata de centru orasului. Alte colturi alte traversari si asa pas cu pas, incetul cu incetul ca un ghanez care se grabeste am cam facut vreo 10 km ZU FUSS.
Apoi ne aruncam intr-un taxi cu care am stabilit ca pana la destinatie unde speram sa intalnim primii rotarieni ( parka am cauta viata pe luna) sa platim 10 GCD.
Lasam in spate orasul si incepem sa intram intr-o ocolire, in alta un drum desfundat, cateva gropi alte gropi si pamant de culoare rosie ce musca din asphalt.
Pe drepate sip e stanga km in sir , vedem vanzatori ambulanti, masini dezmembrate,
Miros de peste prajit, ulei ars, benzina alte prajeli si o circulatie la care trebuie sa fi cu nervi tari. Zgomotul clacsoanelor e infernal, fiecare sofer clacsoneaza pentru motive stiute doar de el sau poate nici macar asta.
Il intreb inca o data pe sofer daca stie unde ne duce caci mergem cam de o ora si inca nu vedem un hotel care ar semana cu un loc de intalnire Rotarian. Raspunsul este scurt si cu juma de gura ca stie.
Alte gropi, pamant rosu si o gramada de masini oameni pe marginea drumului sau pe unde ii taie capul. Na, uite si un politist care incurca si el circulatia.
Aproape pierd speranta ca vom ajunge la locul cu pricina si cu Mircea vedem deodata ca trebuie sa facem la dreapta, uf am ajuns.
I-am dat soferului ceva in plus fata de cat am stabilit la inceput si nu ne-a parut rau.
Intram la receptia hotelului si intrebam unde se intalnesc colegi nostril si aflam cu stupoare ca de trei saptamani au schimbat locul intalnirii. La receptie este telef. Presedintelui RC Accra Ardenta , e sunat si , si, si, chiar se intorceau de la o actiune rotariana de St. Valentine si ne anunta ca vor sosi in cateva minute.
Am intalnit niste oameni calzi, calmi, inimosi cu care am stat cam o ora de vorba.
Past Presidentul ne-a adus cam in acelasi timp la hotel si a facut ceva aranjamente pentru intalnirle noastre viitoare.

Mircea s-a dus sa se inmoaie in piscina pe intuneric, cica albul nu se vede bine pe inserat.

Oliver

Un comentariu:

  1. Salut prietene! Dupa cum am vorbit la Garnic am citit aci si escapada ta in Africa. Frumos si incitant acel continent la fel si locurile vizitate. Fericitule! sa-ti traiasca si baietelul de care am aflat de pe aici. Numai bine la toata lumea!

    RăspundețiȘtergere